dimecres, 3 de setembre del 2008

A inventari i numeri


Ja torno a ser aquí. I del meu viatge per altres mons m'he portat de Roma un tresor ple de números: "A inventari i numeri" del Gianni Rodari

És un àlbum il·lustrat per Alessandro Sanna que amaga perles com aquesta:

"- Quanto pesa una lacrima?
 - Secondo: la lacrima di un bambino capriccioso pesa meno del vento, quella di un bambino affamato pesa piú di tuta la terra"

O aquesta altra:

"Tre per uno trento e belluno
tre per due bisteca di bue
tre per tre latte e caffè"

El text s'ha extret del llibre "Contes per telèfon" (Favole al telefono) d'en Rodari i em va fascinar des de la primera línea. L'autor italià juga amb les paraules i amb les imatges que ens trasmeten. Ironia, tendresa, absurd i realitat es pasegen de número en número com per art de màgia. Prestidigitador del so, Gianni Rodari m'ha tornat a captivar amb les seves sumes estrambótiques i un anar comptant des de la més absoluta fantasia. La meva llibreria està que salta d'alegria amb la nova adquisició italiana. 

Aquesta és la meva primera proposta per aquesta etapa que comença i que espero que estigui ben farcida de:

Bona lectura!



1 comentari:

Anònim ha dit...

Jupss!!
Vaig llegir de petit, a cole, un conte amb un títol similar: Crec recordar que "Cuentos de telefono"...

Ostres!! Ara m'ha picat la curiositat de saber si és el mateix... Haure d'anar a la meva casa materna.. a veure si encara l'hi torbo... i comprovar si és realment el mateix llibre...

Quo ...trucant a la mama... i de pas avisant que aprofito per quedar-me a dinar! jejeje