dilluns, 3 de març del 2008

Matilda


Començo per la Matilda d'en Roald Dahl. Per ser el model de lectora al que tots hauriem d'aspirar* i el model de novel·la al que voldria arribar.

No sé on em portarà el bosc, però valenta, com la Matilda, m'hi llenço de cap. Així doncs, només em resta convidar-vos a descobrir què amaga aquest Bosc dels contes. Ja us adverteixo que ni jo mateixa ho sé. Ho aniré esbrinant a mida que avanci. Però ja estic desitjant veure on em porta el camí de les llambordes grogues, el cau del conill blanc, la música captivadora del flautista d'Hammelin. 

* De moment us facilito la lista de llibres que la senyora Phelps, bibliotecària, proposa a la Matilda:

Nicholas Nickleby, de Charles Dickens
Oliver Twist, de Charles Dickens
Jane Eyre, de Charlotte Brönte
Orgull i prejudici, de Jane Austen
Tess dels Ubervilles, de Thomas Hardy
Retorn a la terra, de Mary Webb
Kim, de Rudyard Kipling
L'home invisible, d'H.G. Wells
El vell i el mar, d'Ernest Hemingway
El soroll i la fúria, de Wiliam Faulkner
Els ceps de la ira, de John Steinbeck
Els bons amics, de J.B Priestley
Rocs de Brighton, de Graham Greene
La revolta dels animals, de George Orwell


Bona lectura!